donderdag 7 januari 2010

Megalomaan

Maarten van Poelgeest, GroenLinks wethouder van Amsterdam, vraagt er zo langzamerhand om niet meer serieus genomen te worden. Gisteren schreef ik al over zijn niet erg consequente beleid nopens damherten, vandaag lees ik in Het PAROOL dat hij een boekje heeft afgescheiden, 'Meer Amsterdam', waarin hij beschrijft hoe Amsterdam er in 2020 uitziet. Het Paleis op de Dam is dan weer stadhuis. Dat is nou echt niet het meest originele idee van de afgelopen 100 jaar. Dan is Paul Rosenmöller, laatstelijk bij mijn weten tv-presentator en politiek vriendje van Maarten, burgemeester. Dan is er een regionaal treinnetwerk tussen Amsterdam, Zaandam, Schiphol, Haarlem en Almere. De laatste keer dat ik keek lag er al een netwerk, maar de megalomane denkwijze van Maarten inmiddels kennende, zou het best kunnen dat hij er een eigen Amsterdams netwerk naast wil leggen. Veel Amsterdammers rijden in 2020 op elektrische scooters en het sterft van de oplaadpunten. Zo kun je weer eens wat straten opbreken in de stad. Het mooiste komt nog: al die rotjochies in Zuid-Oost hebben hun pistolen ingeleverd en zijn een goed gesprek met elkaar aangegaan, tenminste: als de politie ophoudt met preventief fouilleren.

Ik ben bereid om één ding plechtig te beloven: bij de komende gemeenteraadsverkiezingen stem ik GroenLinks als dat garandeert dat Maarten nooit meer wethouder wordt.
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten