zaterdag 25 mei 2019

TASJE

Het neemt hand over hand toe. Je bestelt iets bij een webwinkel. Het product wordt op tijd geleverd. Het doet wat het moet doen. Dan krijg je na een paar dagen een mailtje van het bedrijf met het verzoek over een aantal zaken een oordeel te geven, dat je kunt geven met een cijfer van 1 tot 10. Vrijwel altijd wordt gevraagd of je het bedrijf zou aanbevelen bij familie en vrienden. Op die vraag antwoord  ik standaard met 1. Je krijgt dan vaak de vraag waarom je dat niet zou doen. Die vraag beantwoord ik standaard met "Ik ben geen onbetaald reclamebureau".

Onlangs kocht ik een tasje dat ik aan de armleuning van mijn scootmobiel kan hangen.  Daarin zitten o.a. verbandmiddelen. (Ik gebruik een bloedverdunner en heb als bijeffect van een medicijn een nogal dunne huid. Ik ben bovendien behoorlijk onhandig, dus ik verwond mezelf nogal eens aan hand of arm. Als dat buitenshuis is, is het best handig de nodige verbandmiddelen direct bij de hand te hebben. Pleisters kan ik beter niet gebruiken, want daarmee kan ik een stuk huid afscheuren.)

Verder heb ik in dat tasje mijn reservebril (de voorganger van mijn huidige), mijn e-reader (voor het geval ik weer eens een huisarts of specialist bezoek, wat altijd tot  een behoorlijke wachttijd kan leiden, mijn portemonnee en reservesleutels. (Mijn dagelijks gebruikte sleutels liggen altijd in het mandje voorop mijn scootmobiel. Ik ga wel eens de deur uit met alleen mijn rollator. Als ik eraan denk steek ik die sleutels dan in mijn zak, maar even zo vaak vergeet ik dat. Dat tasje echter gaat altijd en overal met me mee, dus ook die reservesleutels.)

Een tijdje geleden bestelde ik zo'n tasje, voor de prijs van € 29,95. Het werd op tijd bezorgd en er was niets mis mee. Het is ook zo simpel dat het moeilijk is er iets fout aan te doen. Drie dagen geleden  ontving ik zo'n mailtje van Scootmobiel-comfortabel.nl. Ik heb het meteen verwijderd. Dus kreeg ik eergisteren een herinnering. Om te voorkomen dat ik nog meer herinneringen zou krijgen, heb ik het toch maar, op mijn standaard manier ingevuld.

Klaar is kees? Mooi niet! Gisteren kreeg ik een mailtje van Stichting Webwinkelkeur. Je beoordeling van Scootmobiel-comfortabel.nl is geverifieerd. (...) We vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring met Scootmobiel-comfortabel.nl had. Wij, WebwinkelKeur, beheren de beoordelingen van onze aangesloten leden onafhankelijk.
 
Een negatieve beoordeling wordt 14 dagen vertraagd voordat deze gepubliceerd wordt. In die veertien dagen kan ik mijn oordeel nog herzien. Ik heb die Stichting gemaild dat dat aanhoudende gezeur over de aankoop van zo'n eenvoudig product behoorlijk irritant begon te worden.

Ik heb ooit eens wat bij Coolblue gekocht. Tegenwoordig kun je deze grappig bedoelde tekst op hun website lezen: Alles voor een glimlach.
Wij zijn Coolblue en wij doen alles voor een glimlach. Alles? Ja alles. Nou ja, bijna alles dan. Het lukte ons niet om onze pakketjes door getrainde eekhoorntjes op een scooter langs te laten brengen. Maar verder doen we alles voor je.

Destijds kreeg een hele serie van die 'leuke' mailtje. Ik heb ze toen gebeld en gezegd dat als ik nog één zo'n mailtje zou krijgen, ik van-ze-lang-zal-ze-leven geen enkel product meer bij Coolblue zou aanschaffen. Dat hielp! Dat zou ik nog eens kunnen doen als Scootmobiel-comfortabel of Stichting Webwinkelkeur mailtjes blijven sturen.

En ja hoo, gisteravond kreeg ik weer een mailtje van Stichting Webwinkelkeur. Scootmobiel-comfortabel zou me de volgend e-mail gestuurd hebben:  Jammer dat u ons zo beoordeelt u zult begrijpen dat deze verzoeken automatisch verstuurd worden en heeft u daar geen behoefte aan hoeft u uiteraard niet te reageren in plaats van ons een 1 ster te geven, u zult begrijpen dat dit voor ons erg negatief is en wil u graag vragen deze aan te passen of te verwijderen. Ik ga ze vandaag bellen.