maandag 25 augustus 2014

Irritant

Er was ooit een tijd waarin tv-commercials voor wasmiddelen als de meest irritante werden beschouwd. Wat mij betreft wordt die rol tegenwoordig met verve gespeeld door de ketens van brilleveranciers als Pearl, Specsavers, Eyewish etc.

Specsavers is naar mijn beleving de meest irritante van allemaal. Zij immers doen het voorkomen alsof je met een bril van een andere leverancier, of zonder bril, niet kunt zien dat je voor een groep bejaarden staat i.p.v. voor een stel mensen die graag als idioten wensen te bewegen.

Pearl voert een aantal onnozele overvallers ten tonele die zich druk maken over het al of niet aanschaffen van een nieuwe bril, terwijl de politie met gillende sirenes tot op enkele meters is genaderd.

In de commercial van Eyewish wordt de klant een hartelijk "Welkom!" toegeroepen en zijn hand wordt geschud. Onlangs was ik bij Eyewish om mijn bril wat te laten bijstellen. Het duurde even voordat een van de twee aanwezige en zo te zien beschikbare krachten mij wilde opmerken, hij riep geen "Welkom!" en hij schudde mij ook niet de hand. Het enige aardige van opticiens is dat je altijd en overal niet hoeft te betalen als je enig klein onderhoud aan je bril laat verrichten.