zondag 27 november 2011

Overstap

Het is weer de tijd dat je moet nadenken over de vraag of je misschien van zorgverzekeraar moet veranderen. Ik heb intussen nagedacht en besloten inderdaad over te stappen. Wat is voor mij de goedkoopste? Geen idee! Ik heb helemaal niet zitten uitpluizen wat voor mij, financieel gezien, de voordeligste verzekering zou zijn.

Ik stelde mij de situatie voor dat ik het niet eens was met mijn verzekeraar, omdat die beslist had dat ik ergens geen recht op had. Dat leidt dan om te beginnen tot een telefoongesprek met een 0900-nummer. Dan krijg je eerst te horen dat je veel antwoorden op vragen ook op de website kunt vinden, maar daar zou ik al gekeken hebben en dat leidde niet tot duidelijkheid. Daarna krijg je een keuzemenu en toets je een nummertje in. Dan hoor je dat alle medewerkers in gesprek zijn en wordt de wachttijd ingevuld met vreselijke muziek. Als je dan eindelijk een medewerk(st)er van het callcenter aan de lijn krijgt, geeft die dezelfde antwoorden, die je al op de website gelezen had. Als je doorvraagt blijven die hun eerdere antwoorden herhalen en dat schiet, via de telefoon, niet op. Ook al niet, omdat ik wel zo ongeveer weet welke vragen ik moet stellen. Per slot van rekening heb ik 11 jaar in het ziekenfondswezen gewerkt.

Ik heb dus gekozen voor de in Amsterdam gevestigde verzekeraar AGIS, niet omdat ik geloof dat dit inderdaad de Zorgverbeteraar is, die ze zeggen te zijn.Het ligt simpeler. AGIS heeft een 'steunpunt' op een afstand van nog geen vijf minuten lopen van mijn woning. Ik kom er langs op mijn dagelijkse weg naar AH. Mocht ik ooit vinden dat ik onjuist behandeld ben door AGIS dan stap ik naar dat steunpunt, om daar face to face met een medewerk(st)er mijn probleem te bespreken. Daar heb ik wel een paar euro per maand meer voor over.
x