zondag 30 december 2012

Beperkt

Ik let nooit zo op bij het kopen van toiletpapier. Ik pak iets wat het makkelijkst voor het grijpen ligt. Thuisgekomen met de boodschappen passeer ik op weg naar de keuken het toilet. Dan gooi het pak toiletpapier altijd vast naar binnen. Dan hoef ik niet nog eens extra van de keuken naar het toilet te lopen.

Pas vanochtend zag ik wat ik had aangeschaft. Op het pak stond "NIEUW" en "Limited edition" en "Design". Dat 'design' is een tekening van iets wat op bloemetjes lijkt. Kennelijk wil Page met die kreten op het pak de indruk wekken dat je met dit speciale toiletpapier wel heel erg luxe,exclusief en trendgevoelig bezig bent bij een toch alledaagse bezigheid. Misschien moet ik me wel gelukkig prijzen, omdat ik beslag heb weten te leggen op iets wat beperkt aanwezig is, alleen voor de happy few. Ik let ook nooit zo op prijzen, dus waarschijnlijk heb ik veel te veel betaald voor iets dat je normaliter zonder nadenken en nakijken door het toilet spoelt. Moet ik nu een beetje zuinig zijn, indachtig de spreuk uit mijn jeugd? "Gebruik in deze dure tijden, 't toiletpapier aan beide zijden!"

x