woensdag 1 juli 2020

PROMO'S

Er zijn veel mensen die een grote hekel hebben aan de commercials op TV. Ik ben daar wat dubbel in. Ik vind die commercials geen probleem bij de NPO, omdat ze daar getoond worden tussen programma's. Ik kijk nooit naar de commerciële omroepen, omdat daar programma's voortdurend onderbroken worden door commercials. Als ik al eens iets wil zien bij een commerciële omroep, zelden iets anders dan een film, neem ik dat op. Bij het afspelen kan ik dan de commercials snel doorspoelen.

Natuurlijk kijk ik niet totaal ongeïrriteerd naar NPO-programma's. Wat mij vaak ontzettend irriteert zijn de promo's, waarin wordt aangekondigd welke programma's wanneer te zien zijn. Dat geldt dan vooral voor programma's die al jaar en dag op hetzelfde tijdstip te zien zijn, Radar op maandag 20:30 uur, Kassa op zaterdag 20:30 uur, Opsporing Verzocht dinsdag om 20:30 uur en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Het ontbreekt er nog maar aan dat 's morgens vroeg wordt verteld dat om 20:00 uur op NPO1 een journaal is te zien.

Ik kijk vrijwel dagelijkse naar EenVandaag en meestal ook wel naar het daarop volgende Studio Sport. Daartussendoor komt Margriet van der Linden vertellen met wie en waarover ze na Studio Sport in M gaat praten. Oké, dat kan handig zijn omdat je zou kunnen denken 'Laat maar zitten, ik denk niet dat dat me gaat boeien'. Dan hebben we  Studio Sport gehad, maar nog voor het daarop volgende STER-blok komt Margreet nog eens vertellen met wie en waarover ze na de reclame in M gaat praten.

Dan begint M en wat doet Margriet? Die gaat vertellen met wie en waarover ze zo meteen gaat praten. Denkt Margriet, of de redactie van M, of misschien de netbeheerder van NPO1, dat de kijkers naar M allemaal lijden aan een zodanig extreme vorm van kortetermijngeheugen, dat je ze  om de de zoveel minuten bij de les moet houden?