woensdag 3 april 2013

Prijsverlaging

Ruim dertig jaar geleden begon ik met het dragen van een bril, toen nog een leesbril. Intussen ben ik aan mijn zoveelste bril bezig. Sinds 1983 is dat een dubbel focusbril. Als je niet aan het zappen slaat zodra er reclames op de tv verschijnen, weet je dat er de laatste tijd veel commercials zijn van brillenverkopende ketens als Pearle, Eyewish en Specsavers. Ze buitelen over elkaar heen met de kortingen en gratis aanbiedingen. De gekste aanbieding vind ik wel de gratis bil die je krijgt bij de aanschaf van een gehoorapparaat. Ik heb nooit geweten dat de kwaliteit van je ogen gerelateerd is aan de kwaliteit van je oren, maar goed, daar wil ik het niet over hebben.

Als al die brillen ineens een stuk goedkoper kunnen, kan dat volgens mij maar één ding betekenen: jaren lang hebben we veel te veel betaald voor een bril, want die verkopers hebben echt niet gezamenlijk besloten aardig voor ons te zijn. Overigens, vorig jaar rond deze tijd, toen al die acties al liepen, heb ik een nieuwe bril aangeschaft. Die kostte me, alles bij elkaar, ruim 900 euro. Van al die kortingen heb ik toen niets gemerkt. Kan iemand mij nou eens uitleggen hoe dat precies zit met de prijzen van brillen?
x