zaterdag 9 mei 2015

ROLLATOR

Na de 'val met fiets' was het al gauw duidelijk dat er wat ribben gekneusd waren. Enige dagen later bleek dat ook het linkerbeen geblesseerd was. Daar vertoonde zich een forse bloeduitstorting, die later 'bekroond' werd met een fors uitgevallen bloedblaar.

Bij het lopen voelde ik toenemende pijn in het linkerbeen. Dat begon al in het ziekenhuis, waar ik i.v.m. een longontsteking was opgenomen, reden waarom ik bij een thuiszorgorganisatie een rollator in bruikleen bestelde, die de dag na mijn thuiskomst bezorgd werd.

De rollator verschafte een stuk zekerheid bij het geschuifel in huis tussen huiskamer, toilet, keuken en slaapkamer, maar de pijn in het linkerbeen nam niet af. Integendeel, ik had de indruk dat die pijn toenam. Gisteren dus maar weer eens contact opgenomen met mijn huisarts. Daar kon ik om 15:30 uur terecht. Intussen was mijn mantelzorgende zusje gearriveerd en samen begaven we ons, met mijn scootmobiel, via het Aanvullend Openbaar Vervoer naar de huisarts. Die prikte de bloedblaar lek, maar hij wilde toch wel weten of de pijn mogelijk veroorzaakt werd door een breuk(je) in het (scheen)been.

Op naar het BovenIJ ziekenhuis. De daar gemaakte (röntgen)foto's lieten niets blijken van een breuk. Nou, fijns, terug naar huis maar weer. Detail: zou ik zelf de rit van ziekenhuis naar huis regelen, dan zou dat pas na een uur kunnen. Laat je dat de receptie van het ziekenhuis doen, dan kan dat binnen een half uur. Welke logica zit daar nu weer in?

O ja: de thuishulp die ik binnen 48 uur na mijn gesprek met de WMO-helpdesk zou ontvangen is na 2 X 48 uur nog steeds niet gearriveerd. Ben benieuwd of ze binnen 3 X 48 uur halen.