donderdag 7 januari 2010

Connectie

Wie had ooit kunnen denken dat er zekere connectie bestaat tussen het werk van de grote humanist Desiderius Erasmus en dit simpele weblog? De herkomst van 'Beggartalk' is duidelijk: mijn website heet beggar.nl. (Geuzenkade > gueux > bedelaar > beggar.) Op mijn bezoekersteller zie ik wel eens dat mensen hier terecht komen door te googelen op 'beggartalk'. Dan kun je ook terecht komen bij 'Beggars Talk'. Dat nu is de Engelse vertaling van een van de 'Colloquia' ('Samenspraken') van Erasmus, die hij de titel 'Bedel-praetjen' meegaf. Je zou haast denken dat ik die titel gejat en letterlijk in het Engels vertaald heb, quod non. Ik heb een Prismapocket uit 1961 met 'Samenspraken', maar dat is een selectie, waarin het Bedel-praetjen niet voorkomt.
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten