vrijdag 12 juni 2015

TOPKOK

Van boekhandel Scheltema ontving ik de volgende e-mail

Beste E van wijk,

Staat u bekend om uw uitmuntende culinaire kwaliteiten? En vindt u het heerlijk om te koken? Doe dan mee met onze kookwedstrijd! Als u wint, mag u uw specialiteit komen bereiden in onze spikslinternieuwe keuken op de tweede etage.

Hoe doe ik mee?

Heel simpel: stuur voor 26 juni uw specialiteit inclusief boodschappenlijstje naar ons op! Uit alle inzendingen kiezen we 5 winnaars. De winnaars worden Topkok voor een dag bij Scheltema en krijgen allemaal afzonderlijk een dag onze keuken tot hun beschikking om het ingestuurde gerecht te bereiden en te delen met onze bezoekers!

Wilt u Topkok voor een dag bij Scheltema worden?


Ik heb noch de vaardigheden, noch de ambitie om topkok te worden. Ware dat wel het geval geweest, dan nog zou ik een boekhandel niet de meest aangewezen locatie  vinden om e.e.a. te demonstreren, resp. te realiseren.

De actie van Scheltema toont wel aan dat boekhandels, wellicht ook andere detailhandels, zich tegenwoordig in de raarste kronkels bewegen om klanten te trekken. Is dit nu alleen bedoeld om kookboeken extra onder de aandacht te brengen, of boeken in het algemeen? Word ik over een paar maanden uitgenodigdd om te komen figuurzagen? Wie wordt de beste Topklusser? Wie wordt de Topbreister (m/v)?

Wat mag ik verwachten als ze boeken over seks eens extra onder de aandacht willen brengen?