vrijdag 19 april 2019

BLIJ

Wat ben ik blij dat gisteren The Passion op tv te zien was. Als je daaruit de conclusie trekt, dat ik ernaar gekeken heb, zit je helemaal fout. Waarom ben ik dan zo blij? Omdat ik na de uitvoering  gelukkig niet meer tussen alle 'blokken' op tv de promo te zien krijg met Martijn Krabbé, Edsilia Rombley en Edwin Jonker, resp. verteller, Maria en Jezus  in dit drama. Ik kreeg voortdurend de neiging te roepen 'Ja, nou weet ik het wel!' Iedereen die het spektakel per se wilde zien wist het natuurlijk ook wel.

Het is natuurlijk fijn voor EO en KRO/NCRV, dat ze opnieuw het verhaal hebben kunnen laten zien/horen van Jezus die zijn leven geeft om de straf van de mensheid op zich te nemen. Dat is de 'leering', voor het 'vermaeck' wordt gezorgd door het ten gehore brengen van Nederlandse popsongs.

Op de website van de EO kon je gisteren al zien welke songs tot uitvoering zouden worden gebracht. Ik heb niet de hele lijst bekeken. Die begint met 'Alles Overwinnen' van Nick en Simon. Hier vind je de tekst. Op YouTube kun je de officiële videoclip zien.

Ik heb geen flauw idee bij welke scene uit het lijdensverhaal de tekst zou kunnen passen. Ik neem wel ongezien aan dat de sfeer in de videoclip aanmerkelijk vrolijker was dan die gisteravond in Dordrecht.

Bij Wikipedia zag ik dat het al weer acht jaar geleden is dat The Passion voor het eerst, op 21 april 2011, in Gouda werd uitgevoerd. Ik schreef toen op 18 april deze  voorbeschouwing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten