zondag 2 februari 2014

Geheugen

Met mijn geheugen zit het nog wel goed. Ik heb afgelopen week on line meegedaan aan de Nationale IQ Quiz. Van BNN kreeg ik een e-mail met de volgende tekst:

De Nationale IQ Test 2014 zit er weer op! En, tromgeroffel...

Jouw IQ is: 111

Even vergelijken, het gemiddelde IQ van Nederland was 100. De BN-er met de hoogste score was vrolijke vriend Prem Radhakishun met 116 punten. Kelly bungelde met een IQ van 79 onderaan het lijstje, maar ze was dolblij dat haar score hoger was dan de 77 die ze behaalde in 2005.


Geheugen is natuurlijk niet hetzelfde als IQ, maar bij de psychologielessen op de kweekschool heb ik geleerd dat het IQ voor een belangrijk deel door het geheugen wordt bepaald. Een IQ van 111 is overigens bovengemiddeld.

Gisteren kon je bij de digitale Trouw meedoen aan een nieuwsquiz. Welnu:

Resultaten

Maar één vraag fout. Complimenten!

Overigens: een nieuwsjunk als u moet zich natuurlijk onmiddellijk inschrijven voor onze dagelijkse nieuwsbrief.
x

1 opmerking:

  1. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had bij de IQ test 46 van de 60 vragen goed. Dat komt voor een 50+er uit op 136. Ik geef toe dat ik, vanwege tijdgebrek, een paar keer heb gegokt, maar ik was toch blij verrast. Ik denk dat ik die uitslag maar aan mijn CV ga hangen. Kunnen ze zien dat iemand van 58 wel degelijk en nog steeds de moeite waard kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen