donderdag 31 mei 2012

Mannetje

Morgenmiddag tussen 12.00 en 18.00 uur komt er een mannetje van UPC bij mij om te kijken wat er aan de hand is met de 'mediabox' die mijn tv en radio aanstuurt. Al meer dan een week heb ik geen tv gezien en radio gehoord. Die mediabox was een vervanger van de voorgaande, die ook voortdurend disfunctioneerde. Nu zit ik met een probleem: gisteravond kon ik ineens weer wel tv kijken. Ik had tijdens het eten naar een film op dvd gekeken (een oudje: '2001', A Space Odyssee'). Gewoon om weer eens te proberen schakelde ik na afloop van de film door naar de tv en jawel hoor: ik kon naar de oefenwedstrijd Nederland-Slovakije kijken. Dat heb ik (zie mijn blog van gisteren) niet gedaan, maar ik heb wel 'Knevel en Van den Brink' gezien. Die had ik ook onbekeken kunnen laten, want zoveel boeiends hadden de aanwezige 'Talking heads' nu ook weer niet te bieden. Maar in ieder geval deed de media box na een paar uur nog steeds wat hij moest doen.

Zojuist heb ik even gecontroleerd. Ik had naar 'Max Geheugentrainer' kunnen kijken, maar er zijn betere dingen die je op je nuchtere maag kunt doen: een boek lezen, een blog schrijven of gewoon weer naar bed gaan. Nu zal dat UPC-mannetje morgen concluderen dat de mediabox gewoon werkt. Hoe krijg ik hem zo ver dat hij toch even controleert wat er aan de hand geweest zou hebben kunnen zijn? Dat kost tijd en die hebben die mannetjes niet. Als je er eentje nodig hebt, mag je blij zijn als hij er binnen tien dagen is, maar veertien dagen is waarschijnlijker. Heeft dat mannetje apparatuur bij zich om alle functies van de mediabox door te meten? Bestaat dat soort apparatuur überhaupt? Want je kunt er vergif op innemen (Murphy's Law) dat zodra hij zijn hielen gelicht heeft alles weer uitvalt en dan kan ik weer twee weken wachten op het volgende mannetje.
x

3 opmerkingen:

  1. Mannetje gewoon laten komen en doen alsof je neus bloedt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfde had een kennis van me. Ook 2 dagen voordat mannetje kwam deed alles het weer, maar 1 dag voor komst van mannetje alles (gelukkig?) ook weer op zwart. Mannetje plaatste nieuwe box en nu doet alles het (voorlopig) weer.
    Grote kans dat je vanavond dus weer niks kunt zien en het mannatje niet voor niets komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Evert,

    Het is net als bij de tandarts, als je binnen stapt is de pijn weg.
    Denk dat het mannetje iets prutst met de laptop of hamer. oma

    BeantwoordenVerwijderen