donderdag 7 juli 2011

Beloofd

Eigenlijk zou ik er helemaal geen aandacht aan moeten besteden, maar ik kan het niet laten. Ik ga het weer eens hebben over Johan Cruijff, die door Het PAROOL de clubicoon van Ajax wordt genoemd. Het was Cruijff eindelijk gelukt een positie van enige importantie bij Ajax te verwerven - lid van de Raad van Commissarissen - en enkele oud-Ajacieden, zoals Dennis Bergkamp en Wim Jonk, een functie bij de club te bezorgen. Nu wilde hij een andere voormalig voetballer - Tscheu La Ling - tot algemeen directeur benoemen.

Vreemd genoeg denkt de meerderheid van de Raad van Commissarissen niet dat Cruijff ongeveer dezelfde positie inneemt als God, dus ook niet dat hij onfeilbaar is. Sterker nog: zij zijn het niet eens met de aanstelling van La Ling, meldt NUsport. De leden schilderen de oud-Ajacied na verschillende gesprekken af als 'te licht en niet betrouwbaar.'

Omdat Ajax een Nederlandse club is, denk ik dat ze daar ook het regeltje 'meeste stemmen gelden' hanteren. Dat schijnt echter te veel gevraagd te zijn van Cruijff. Johan Cruijff is verbolgen over de manier waarop er bij Ajax met zijn aanbevelingen wordt omgegaan. Volgens het clubicoon van de Ajacieden wordt zijn benoeming van Tscheu La Ling, als algemeen directeur van de club, niet serieus genomen. Cruijff, die begin juni toetrad tot de Raad van Commissarissen van de Amsterdammers, dreigt nu al met opstappen. Zou ik  ook lid van de Raad van Commissarissen zijn, dan zou ik tegen Cruijff zeggen: "Beloofd is beloofd."
x

4 opmerkingen:

  1. Oeh, voetbal. Mijn favoriete onderwerp.

    Ik ben weg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Zuster, dit gaat niet over voetbal. Dit gaat over een egotripper.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het wel weten. Ik ging achterover zitten, zou alles precies doen wat Hij opdroeg en dan maar eens kijken waar dat op uitdraait. Kan twee kanten opgaan. Hij weet het echt en dan vieren we feest. Of niet, en dan zijn we for life van het gedonder verlost.

    BeantwoordenVerwijderen