woensdag 6 oktober 2010

Grappig!

Veel reacties worden bij dit blog niet geschreven, maar gisteren had ik wel een heel leuke van "Anoniem": "ik heb een stukje van je gelezen over Nelleke Rietbergen, grappig, want dat is dus mijn moeder:-)" De reactie had overigens geen betrekking op het blog van gisteren, maar op dat van 14 juni 2010: Jeugd1. Daar schreef ik o.a.: "Behalve Piet is er nog maar één medeleerling uit mijn HBS-tijd van wie ik de naam onthouden heb. De andere is Nelleke Rietbergen. Inderdaad ja: zij was het eerste meisje op wie ik vreselijk verliefd was. Zij ging meestal mee het park in. Ik weet zelfs nog op welke plek we (niet zij en ik alleen, er waren anderen bij) in het gras zaten toen ik me dat ineens realiseerde (...). Ik heb er verder niets mee gedaan, want ik was een heel verlegen jongetje." Wat ik er toe niet bij schreef, maar me ook nog herinnerde, was dat Nelleke in Betondorp woonde, de buurt in de Watergraafsmeer, tegenover het voormalige Ajaxstadion.

Dankzij mijn bezoekersteller kan ik zien hoe bezoekers bij 'Beggartalk' terechtkomen. Wat ik al vermoedde: "Anoniem", oftewel 'de dochter/zoon van' had gegoogeld op de naam van haar/zijn moeder, 'nelleke rietbergen'. Dat heb ik dus ook maar eens gedaan en dat leverde drie 'hits' op. Eén daarvan was uiteraard 'Jeugd1'. Een andere bracht me via pipl.com bij 'Schoolbank.nl'. Daar trof ik een 'Nelleke ... - Rietbergen aan, maar die kon het niet zijn, want geboren in 1955. Bij datzelfde pipl.com vond ik een vermelding waarin in één regel Nelleke vermeld werd en de naam van mijn oudste zus en die van een vriendin van een jongere zus. Er stond een link naar een homepage bij, maar die bleek niet meer te bestaan. De andere hit bracht me naar wieowie.nl, maar dat bracht me ook geen stap verder.

Dus, 'dochter/zoon van', mocht je dit ook lezen, dank voor je reactie en doe je moeder de hartelijke groeten van een vroege bewonderaar.

UPDATE 1 (15:56 uur)
Ik heb toch de eigenaresse van die homepage weten te achterhalen en haar een mailtje gestuurd met de vraag of zij een verband zag tussen de namen. Ik kreeg vlot een antwoord terug: het is toch niet mijn zuster die genoemd wordt, want die eigenaresse zou mijn mailtje doorsturen aan 'Grietje van Wijk', zoals mijn oudste zuster (ook) heette, maar zij is ruim twee jaar geleden overleden. De andere namen zeiden haar niets.

UPDATE 2 (7-10-2010, 7:10 uur)
En ook die Nelleke bleek een andere te zijn: die gebruikte de naam van haar echtgenoot.

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten