vrijdag 14 mei 2010

Twitteren

In Trouw van gisteren zag ik een mogelijkheid om door te klikken naar een overzicht van wat er naar aanleiding van de vliegramp in Libië allemaal was afgetwitterd. Hieronder een beknopte selectie van deze 'tweets'.

Tjeerd_w: Wow man. Zie net door @justinedus dat er in tripoli een vliegramp was met 63 nederlandse doden. Schokkend!

De tekst hieronder is kennelijk 'leuk', want hij wordt door diverse scribenten letterlijk herhaald.
DavidvUnen
: HEB CARIES VAN HOUTMAN AL IETS OVER DE VLIEGRAMP GEZEG?????? OF HELINA RIJN????? CANT WAIT!!!!!!!!! XXXXX

Naghings: Seuntjie onder mes ná vliegramp http://bit.ly/cvNVup (via @Nuus24)

Ruitje95: Hij valt als een baksteen uit de lucht. Nu vliegtuigdeskundige Benno Baksteen op @radio1. #tripoli #vliegramp

RianneQ: Wow. Word net wakker en lees over de vliegramp. Geschokt. En stiekem ook niet zo blij dat wij over 2 dagen ook weer in een vliegtuig stappen

ariebarendrecht: Helaas Alcoholactie stopgezet (wel begrijpelijk) door vliegramp. Toch: Save Our Brains! #perspectief #alcoholisslecht

nielsbal: Somertijd (Radio Veronica) doet vandaag geen moppen vanwege vliegramp Tripoli.

naomifelesita: Sneu zeg. Een overlevende, een Nederlands 10jarig jongetje, van een ernstige vliegramp. Ik weet nou niet of ie van geluk of pech mag spreken

justinedus: Jezus christus, die vliegramp in Tripoli! 61 Nederlanders omgekomen. Morgenochtend zelf vliegen.

SiebeSietsma: Tot zonsondergang gaan in opdracht van JPB alle vlaggen halfstok bij Rijksgebouwen, provincies en gemeenten.

absoluut: Ik kan de woorden 'lappie bag' echt niet meer zien. Het is ook eens zó disrespecting naar de slachtoffers van de verschrikkelijke vliegramp.

Thyz: Ik voel me raar. Achter mij staat de nieuwsdienst op z'n kop over de vliegramp en ik schrijf een berichtje over een 'vagina shooter'

floorr: Jeetje! Ik lees net pas over die vliegramp in Tripoli. Hoe kan dit nou zo gebeuren?

De nieuwe trend (of het is al niet eens een trend meer?): er gebeurt iets en je rent naar je pc, of pakt je laptop, netbook, Blackberry, whatever, en legt je eitje op het internet. Stel je voor dat je 'vrienden' wel iets hebben afgescheiden en jij niet. Je kunt je nergens meer vertonen.
X

1 opmerking:

  1. Tsja... mijn mening over Twitter ken je. Dit bevestigt het alleen maar weer. Hele diepe zucht.

    BeantwoordenVerwijderen