vrijdag 9 april 2010

Actief

Als je op 9 juni gaat stemmen mag je een identiteitsbewijs hebben dat maximaal vijf jaar verlopen is. Op die manier wil staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken) oudere kiezers tegemoetkomen die niet meer maatschappelijk actief zijn en daardoor vaak geen geldig paspoort of rijbewijs hebben. Dat staat in een ANP-bericht. Voor welke maatschappelijke activiteiten heb ik eigenlijk een identiteitsbewijs nodig? Ik heb me altijd uitstekend kunnen redden zonder rijbewijs en een paspoort had je vroeger alleen maar nodig als je de grens overging. Ik kan, ondanks mijn 71 jaar, nog steeds bij familie en vrienden op bezoek gaan. Ik kan nog altijd terrasjes bezoeken, naar de film of naar een concert gaan, wandelen en fietsen. Ik kan zelfs onmaatschappelijk actief zijn. Pas dan, of bij  verdenking daarvan, heb ik een identiteitsbewijs nodig.
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten