vrijdag 12 februari 2010

Dalen

In plaats van met schrijven hield ik mij gisteren, althans een belangrijk deel van de dag, bezig met lezen. Dat ging gepaard met het mij door de NS laten vervoeren van Amsterdam naar Dalen. Er zullen slechts weinigen zijn die zonder het consulteren van een atlas deze plaats weten thuis te brengen. Het is een alleraardigst Drents brinkdorp tussen Coevorden en Emmen, waar een nog veel dikker pak sneeuw lag dan in Amsterdam. Bovendien wonen daar een schoonzuster en zwager bij wie ik een aantal plezierige uren heb doorgebracht en een voortreffelijke stamppot zuurkool heb genuttigd. Het leek mij niet gepast dat alles te onderbreken met het schrijven van de 'Beggartalk' voor vandaag.

PS
Vanavond om 22.50 uur is op Nederland 2 de film 'Enduring love' te zien. De film ken ik niet, maar wel het gelijknamige boek waarnaar de film gemaakt is  Dat is naar mijn mening het beste boek van een van mijn favoriete schrijvers: Ian McEwan.
x

4 opmerkingen:

  1. Ehm, Evert? Ben je van je geloof gevallen? Ik zie toch duidelijk een 'x' onderaan je bericht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geloof het of niet, maar die X staat onder ieder bericht. Ik had alleen vergeten hem wit, dus onzichtbaar te maken. Dat heeft te maken met mijn opvattingen over lay out.

    BeantwoordenVerwijderen