woensdag 18 november 2009

Goedkoper

Voor mijn mobiele telefoon had ik een abonnement, het goedkoopte wat de KPN bij het afsluiten te bieden had, naast het gratis apparaat. De was 12 euro per maand. Een paar dagen geleden verstuurde ik 's ochtends een sms'je. Daarna vergat ik het apparaat weer uit te schakelen. Ik schrok me rot toen het plotseling pal naast me afging. Het bleek de KPN zelf te zijn die me een nog lager tarief aanbod met weer een nieuw apparaat voor niks. Ik vroeg wat door, maar de jonge man aan de lijn (zo klonk hij tenminste) bezat niet de gave van het helder uitleggen.  Ik heb het gesprek beëindigd met de mededeling dat ik er nog eens over zou nadenken.

Het nadenken leidde vooral tot de vraag: zou ik met prepaid niet een stuk goedkoper uit zijn? Dat had ik tot het afsluiten van dat abonnement (dat 31 oktober j.l. afliep) afgehouden, omdat ik begrepen had dat het tegoed  vervalt als het niet binnen een bepaalde tijd opgebruikt is. Bij het boodschappen doen kwam ik dicht bij een Primafoonwinkel waar ik binnengestapt ben. Wat bleek? In een half jaar had ik totaal 25 minuten mobiel gebeld en een stuk of tien sms'jes gestuurd, dus geruim gerekend: per maand gemiddeld 5 minuten bellen en 2 sm's'jes versturen. Een mobiel gesprek kost bij KPN 35 cent per minuut, een sms'je 25 cent. Per maand zou ik 2,25 euro kwijt zijn. Ik stap dus over naar prepaid.
x

2 opmerkingen:

  1. En krijgt u daarbij een nieuw apparaat? Ook niet geheel onbelangrijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, nieuwe apparaten krijg je alleen bij nieuwe abonnementen.

    BeantwoordenVerwijderen