dinsdag 17 november 2009

Effect

Die kilometerheffing schijnt er wel door te zijn, begrijp ik. Daardoor wordt op termijn de aanschafprijs van een auto, lees ik in Het PAROOL, 18 tot 29% lager. Dat kan als effect hebben: meer autobezit. Door die kilometerheffing wordt er mogelijk wat minder gereden. Wat betekent dat? Dat er nog meer auto's voor de deur komen te staan. In sommige delen van Amsterdam is er nu al een wachttijd voor een parkeervergunning waarmee je jouw auto min of meer in de buurt van je woning kunt parkeren. Ik blijf lachen.
x

1 opmerking:

  1. Gos, ik heb al ellenlange discussies gelezen over deze kwestie.

    Even kort samengevat:
    - Een stilstaande auto kost weinig meer, dus inderdaad meer auto's geparkeerd op straat wat overlast geeft.
    - Ondoorzichtige nieuwe belastingen (voor iedereen, dus niet eerlijk to niet-autobezitters) die de huidige moeten vervangen dus niets "eerlijker" en/of goedkoper.
    - Werkenden die afhankelijk zijn van de auto (denk aan mensen met hele vroege diensten wanneer er nog geen OV geen rijdt, maar wel al in de spits staan) worden bestraft voor het feit dat zij moeten werken. Niet iedereen kan met het OV, daar er in sommige gehuchten geen goede OV aanwezig is.Je werkt dus je moet betalen.
    - Mensen die roepen dat je kan kiezen om de auto weg te doen en met het OV kan gaan: als iedereen dat massaal gaat doen kan ons OV in NL dit absoluut niet aan.

    De auto móet een melkkoe blijven voor de overheid. Anders wordt de staatsschuld verdrievoudigd en dat kan natuurlijk niet.

    Dit is echter wel een heel oneerlijke regeling. Hef de belasting aan de pomp. Je betaald wat je verrijdt, veel eerlijker en dan zijn we ook van die controlerende rotkastjes in de auto af die ook weer ingebouwd moeten worden en veel geld kosten (wie gaat dat betalen?)

    BeantwoordenVerwijderen