dinsdag 19 mei 2020

SEKS

Ik vraag me wel eens af: Zitten ze bij de media nou voortdurend te zoeken naar onderwerpen die in verband gebracht kunnen worden met Corona? Natuurlijk de ouderen zijn een veelbeschreven/-besproken onderwerp. De horeca wordt ook vaak belicht en natuurlijk de economie in het algemeen.

Er zijn natuurlijk veel meer facetten van het dagelijks leven die beïnvloed worden door corona en de Volkskrant heeft er eentje uitgelicht.
Samen komen: over seks in een anderhalvemeterwereld
Bij de lessen psychologie die ik op de kweekschool kreeg is mij verteld dat de drang naar voeding vele malen sterker is dan de drang naar seks. Zonder seks kan je het wel een paar jaar uithouden, zonder voeding niet meer dan een paar weken en zonder water niet meer dan een paar dagen.

Waar hebben het nou over? De partner met wie je samenwoont hoef je niet op anderhalve meter afstand te houden, dus ik zou zeggen: 'seks as usual'. Een one night stand lijkt me in de deze tijd af te raden. Daten is ook wat moeilijk in deze tijd. Vind je iemand met wie het klikt, dan wordt de volgende stap, een ontmoeting, iets waarover je goed moet nadenken.

De Volkskrant sprak met een aantal stellen en singles. Ik ga hun ervaringen niet uitgebreid weergeven, maar ik kan vertellen dat telefoonseks is teruggekeerd. (Zo zijn ooit de eerste 06-nummers begonnen.) Ook leuk, geloof ik: bij het skypen je kleren uittrekken. Er zijn vast nog veel meer leuke dingen te bedenken. Zie maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten