vrijdag 6 december 2019

HAMBURGER

Ik heb er vaker over geschreven. Ik ben er in principe heel blij mee dat ik heel dicht bij zo'n uitgebreid winkelcentrum woon. Zo uitgebreid dat ik maar zelden ergens anders een boodschap moet doen. Vrij recent moest ik eerst een nieuwe vaatwasser aanschaffen en kort daarna een nieuwe magnetron/oven. Ook daarvoor kan ik in het winkelcentrum terecht. Ik kon zelfs kiezen tussen BCC en de Mediamarkt. Mocht ik tijdens het winkelen trek krijgen in een snack, bijvoorbeeld een patatje met, dan kan tussen drie gelegenheden kiezen.

Ondanks al dat gemak had ik toch al jaren het vage gevoel dat er iets miste. Sinds gisteren weet ik wat dat was. Ik moest wat pillen halen bij de apotheek. Dat zijn aan het andere uiteinde dan de AH waar ik mijn dagelijkse boodschappen doe. Dan doe ik mijn boodschappen bij de Jumbo, die zich aan hetzelfde uiteinde als de apotheek bevindt. Toe ik naar buiten kwam zag ik het: in het pand dat al geruime tijd leeg stond nadat het Kruidvat  verhuisd was naar een pand aan de overkant van de loopruimte, wordt binnenkort een McDonald's gevestigd. Yes! Die had ik al die tijd gemist. In heel Amsterdam-Noord is slechts één McDonald's en met mijn scootmobiel zou ik er toch wel een half uur over doen om daar te komen.

Ga ik nu vaker een hamburger eten bij McDonald's? Nee, natuurlijk niet! De laatste keer dat ik een McDonald's heb bezocht was meer dan 25 jaar geleden. Boukje en ik fietsten door de Rocky Mountains> Na zo'n anderhalf à twee uur fietsen keken we wel uit naar een gelegenheid voor het drinken van een kop koffie. Op een dag was McDonald's de eerste gelegenheid die zich voordeed. We namen geen hamburger. Mij staat bij dat Boukje wel een portie frieten nam, want die van McDonald's vond ze wel lekker.

Heb ik iets tegen hamburgers? Zeker niet! Tijdens onze/mijn tochten  heb ik diverse keren in restaurants die niet tot zo'n keten behoorden voortreffelijke hamburgers gegeten. Als ik nu een hamburger wil eten, maak die zelf. Ik maak gehakt  van een biefstuk en met een speciaal daarvoor ontworpen vormpje maak ik daar, inclusief mijn eigen kruiden, een hamburger van. Een plak cheddarkaas erop en ik heb een heerlijke cheeseburger. Smullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten