zondag 24 maart 2019

SIMPEL

Het bungalowpark waarop ik mij bevind heb ik mede uitgekozen omdat er een restaurant is. Daar heb ik (eer)gisteren dus gegeten. Het menu is simpel. Je kunt kiezen uit vijf gerechten, die allemaal tien euro kosten. Ik verwachtte geen Michelinniveau en dat was het ook niet, maar de kwaliteit was in overeenstemming met de prijs.

Het is trouwens een alleraardigst bungalowpark. Het wordt aan alle kant omringd door weiland,  waarin windmolens in volle bloei staan. Waterliefhebbers kunnen met de fiets in tien minuten aan de boorden van het IJsselmeer staan. Er zijn, behalve het restaurant, nauwelijks voorzieningen. Er is geen tropisch zwemparadijs, maar een openluchtzwembad(je). Daarmee heb je alle voorzieningen dan ook wel gehad. Van mij hoeft er ook niet meer te zijn. Ik kan het ook zeer goed zonder zwembad af.

De bungalow is prima. Ik zou daar zo veertien dagen kunnen doorbrengen. Er is een zeer ruime woonkamer met keukenblok, bij elkaar zo'n 30 m2, schat ik. Er staat een veelzits(hoek)bank, waarop een ouderpaar met vier kinderen gezellig samen naar de tv kan kijken. Ik zal er niet gaan zitten, veel te diep.

Ik heb geaarzeld of ik zou vertellen wat ik nu ga vertellen. De eerste nacht hier werd ik tegen drie uur wakker. Dat is vrij gebruikelijk. Ik ga dan een plasje doen neem de 1000 mg paracetamol, waar mijn rechterheup om vraagt. Thuis draai ik mij van mijn linker- naar mijn rechterzij, ga op de rand van het bed zitten en sta op. Dat deed ik  nu ook weer, maar de matras van het bed is duidelijk minder stevig dan dat van mij thuis. Toen ik daar op wilde steunen, maakte ik een smak richting moeder aarde. Naast het bed staat een tafeltje. Ik ben met mijn rechterarm langs de rand daarvan gegaan met als resultaat een forse schaafwond, pakweg vier bij twee centimeter, die er behoorlijk bloederig uitzag. Gezien mijn ervaringen met bloedverdunners vreesde ik een bloedbad, maar er waren kennelijk geen bloedvaten van enig belang beschadigd. Met wat keukenpapier kon ik het bloeden al snel stoppen. Onder de warme kraan heb ik de arm zo schoon mogelijk gespoeld en ik viel weer vrij snel in slaap.

Ik ben goed voorbereid op verwondingen. Ik heb dus altijd voldoende verbandmiddelen bij me, waarmee ik na de ochtendthee de wond redelijk kon toedekken. Dat zal ik waarschijnlijk nog wel een paar keer herhalen. Dinsdag kan ik dan de thuiszorg  vragen een wijkverpleegkundige langs te sturen, om de wond wat professioneler te bekijken en verbinden.

Vandaag ga ik Hoorn bekijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten