woensdag 13 september 2017

KIEVITSEI

De jaarlijkse zwartepietendiscussie  is bij mijn weten nog niet echt van de grond gekomen. Het duurt nog een week of twaalf voor het 5 december is. De astronomische herst moet nog beginnen. Maar bij AH en Jumbo (waar ik ook een enkele keer kom) is het feestdagenseizoen alweer begonnen. (Als je 5, 25, 26 en 31 december tenminste als feestdagen beschouwd.) 

Traditiegetrouw liggen bij beide grootgrutters de pepernoten als eerste feestseizoensgebonden producten in de schappen. Binnenkort zullen de speculaasjes en de chocoladeletters wel volgen.

Ik vraag me af: zijn er mensen die nu al pepernoten kopen? Ik neem aan van wel, want bij AH en Jumbo leggen ze die dingen echt niet in de schappen, als ze niet zeker weten dat ze ook verkocht worden. Bestaat er een soort pepernotenjunk? Zijn er mensen voor wie de eerste pepernoot net zoiets is als het eerste kievitsei, maar wel makkelijker te vinden?

Wanneer zijn de eerste kant en klare kerstdiners te koop? En wanneer zijn eindelijk weer die lekkere chocolade paaseitjes verkrijgbaar?


1 opmerking: