donderdag 8 juni 2017

ZIEKTE

Bij 'Jinek' waren gisteravond twee gasten die praatten over (de gevolgen van) hun ziekte. Dat zette mij aan het denken. Ik heb ook al enige tijd te maken met chronische beperkingen. Daar doe ik niet geheimzinnig over, maar zou ik daarover, als men mij dat zou vragen, willen praten in een talkshow?  Die mensen waren trouwens bij Jinek omdat ze nog uitgebreider aan het woord komen in een tv-documentaire, waarin, als ik het goed begrepen heb, nog meer mensen over hun ziekte mogen vertellen. Daar ga ik niet naar kijken.

Ben ik niet geïnteresseerd in zieke mensen? Ja hoor, als ik die mensen persoonlijk ken. Van mensen die mij niet kennen verwacht ik ook niet dat zij buitengewoon belangstellend zijn naar mijn ervaringen met COPD. Waarom zou ik dan aan een documentaire meedoen?

Zolang ik me niet fysiek inspan, bijvoorbeeld omdat ik naar de tv kijk, heb ik geen last van mijn COPD en denk ik er ook niet aan. Ook niet aan andere ziektes. Val me er dan ook niet onverhoeds mee lastig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten