dinsdag 24 januari 2017

GEHEUGEN

Om bij de straat de flat binnen te komen, d.w.z. in het halletje waar de brievenbussen zijn, de liften en een trap, moet je een electrisch bedienbare deur openen. Ik doe dat sinds enige tijd met een afstandbediening. Zie hieronder.


Toen ik vanochtend wakker werd en nog even bleef liggen, zag ik het apparaatje voor me en ik probeerde me voor te stellen welke knopjes in welke volgorde ik moest indrukken om de deur open te krijgen. Ik kon er absoluut niet op komen.

Ik werd echt een beetje ongerust. Ik gebruik dat ding dagelijks. Mijn korte-termijngeheugen zou toch niet aangetast zijn? Mijn pincode wist ik nog, evenals mijn klantnummer (8 cijfers) voor het Aanvullend Openbaar Vervoer met Connexxion.

Ik stelde mezelf maar enigszins gerust en bedacht, dat ik, wanneer ik over een paar uur voor de deur zou staan met dat ding in de hand, vanzelf wel weer op de juise combinatie van knopjes zou komen.

Ik hoefde niet zo lang te wachten. Terwijl ik op de rand van mijn bed zat om mijn broek aan te trekken, schoot het me te binnen. Ik hoef helemaal geen combinatie van knopjes in te drukken, alleen dat knopje links boven. Mijn geheugen werkt nog!


1 opmerking: