dinsdag 6 december 2016

FEEST

We hebben er weer een nieuwe politieke partij bij: GeenPeil. Ze is het geesteskind van de mensen van de website geenstijl.nl. Lijsttrekker wordt de journalist Jan Dijkgraaf. In een persbericht bij geenstijl.nl wordt de nieuwe partij een 'Feest voor de democratie' genoemd.

GeenPeil zal geen politieke partij beginnen in de klassieke betekenis van het woord. GeenPeil richt zich niet op de poppetjes of op een zucht naar macht, het plan van GeenPeil draait volledig om directe volksvertegenwoordiging en controle van de macht. (..) GeenPeil gaat de democratie van binnenuit herstellen. GeenPeil richt zich niet op politieke ideologie, maar op de democratie.

Als ik het goed begrepen heb, kunnen de mensen die geenstijl.nl lezen en daarop reageren (reaguurders genoemd) onderwerpen aandragen die de Kamerfractie aan de orde zal stellen. Als dat geen "directe volksvertegenwoordiging" is, dan weet ik het niet meer.  Een enkele keer kijk ik wel eens bij geenstijl.nl en ik zie de voorstellen van de lezers van geenstijl.nl/het volk al voor me:
  • alle 'berberapen' (dat zijn bij geenstijl.nl Marokkanen) het land uit;
  • geen immigranten/asielzoekers toelaten;
  • Nederland uit de EU;
  • weg met 'links, om te beginnen uit de media'.
Ik vermoed dat de initiatiefnemers van GeenPeil gedacht hebben dat ze in de lezers van geenstijl.nl al een behoorlijke achterban, een soortement infrastructuur, hebben.

Nou dat valt, voor hun dan, aardig tegen. Ik heb eens gekeken wat de reaguurders zoal schreven en ze zijn bepaald niet onverdeeld enthousiast. Sommigen schrijven onomwonden dat ze gewoon PVV zullen/blijven stemmen.

Ik heb toch het idee dat Geert niet heel erg blij is met al die nieuwkomers,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten