dinsdag 21 juli 2015

LEEDVERMAAK

In Het PAROOL zag ik een artikel onder de kop 'Eiland voor de rijken' in de Amstel is gekraakt. Er ging een belletje rinkelen. En inderdaad: het geheugen werkt nog steeds redelijk. Bijna zes jaar geleden schreef ik al eens over dat zelfde eiland in mijn blog Getto. Dat moest het worden: een getto voor een aantal superrijken. Het PAROOL noemt het iets anders: Het Amsteleiland  (...) moest een enclave voor de 'superrijken' worden.

Volgens (...) Marco Krol, die zich nog steeds bezighoudt met het project, zijn de plannen voor het Amsteleiland 'in een vergevorderd stadium.'
Je zou zeggen: dat mag zo langzamerhand ook wel, na zes jaar.



Eerlijk gezegd voel ik enig leedvermaak bij het lezen over de trage realisering van een aantal woningen voor superrijking. Als ik hier schrijf over woningbouw, gaat dat vaak over sociale woningbouw die verloren gaat of niet gerealiseerd wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten