maandag 23 maart 2015

SMAAK

Gisteren hadden we dus (eindelijk!) de laatste aflevering (van dit seizoen dan) van 'Boer zoekt vrouw' (BZV). Niet dat de spanning me teveel werd, want ik heb er nooit naar gekeken. Maar nu is er weer tijd voor minder voyeuristische tv-programma's, al moet je natuurlijk maar afwachten of de NPO de tijd daar inderdaad ook voor gaat gebruiken. Voor je het weet kijken we naar 'Heel Nederland punnikt'.

Als ik het goed begrepen heb is BZV, na het NOS-journaal en Studio Sport Eredivisie, zo'n beetje het meest bekeken tv-programma van de NPO. Andere programma(maker)s willen dan graag even meeliften. Dat begon direct na BZV met Ivo Niehe's 'TV-show, De Nabeschouwing'. Daar heb ik niet naar gekeken, want met Ivo heb ik ook niets.

Vanavond gaat DWDDrrrrr, voor de zoveelste keer, ook weer aandacht besteden aan BZV. Dan komen die boeren, met hun nieuwe partners, geloof ik, om ook nog eens aan  Matthijs te vertellen hoe het was en is. Het zou me niet verbazen als ze, net als winnaars van Olympische medailles,  ook ontvangen worden door Willem-Alexander en Máxima, in het bijzijn uiteraard van Mark Rutte en de voorzitters van Eerste en Tweede Kamer. Staatssecretaris Dekker, die over de tv gaat, zal daar niet bij zijn, want die vindt dat NPO1 er is voor informatie, educatie en cultuur en daar denk je, d.w.z. ik, niet meteen aan bij BZV. Of hebben 'we' dankzij BZV weer wat bijgeleerd over onze agrarische cultuur? Ik heb in ieder geval weer eens bevestigd gekregen, dat de smaak van een groot deel van onze bevolking niet de mijne is.

UPDATE 7:55 uur
Zojuist besteedde 'Vandaag de dag' van WNL er ook aandacht aan. Dat had er zelfs een 'mediadeskundige' bij gehaald. Die miste de vraag van Yvonne: 'Is er SEX geweest?' Hij wist ook te melden dat volgens het AD (geile) Geert inmiddels aan de ritalin is.

Merkwaardigerwijs deed het NOS-journaal er niets aan.

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat tutje Jaspers verliefd wordt op een boer en met hem emigreert naar Canada. Mag ze daar verder gaan met haar flutprogramma.

    BeantwoordenVerwijderen