donderdag 19 februari 2015

INTEGRAAL

Even dacht ik dat ze bij de NOS helemaal gek geworden waren, toen ze bij DWDDrrrrr bekend maakten dat de complete uitzending van de Elfstedentocht van 1985 precies 30 jaar later, a.s. zaterdag 21/2, integraal opnieuw zou worden uitgezonden. Ik veronderstelde namelijk dat het allemaal op een van de publieke tv-zenders, en waarschijnlijk NPO1, zou worden uitgezonden.

Die hele herhaling van die uuuuuuuuren Elfstedentocht is niet op tv te zien, maar op nos.nl. Ga ik ernaar kijken? Ben je gek? Ik heb het dertig jaar geleden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat allemaal gezien. Ik weet wie er gewonnen heeft en al die gekte er omheen vond ik toen al een tikje overdreven. Als tegenwoordig voor het eerst in het seizoen de temperatuur onder de nul graden komt, begint men al te zeuren over een nieuwe 'Tocht der tochten'. Ik ben allang blij dat het ook dit jaar weer niet zo ver is gekomen. Het is dus gelukkig niet langdurig koud geweest. Moeten we daarom zo nodig nog een keer naar de tocht van 1985 kijken? Gaan we volgend jaar dan weer de hele tocht van 1986 bekijken?

1 opmerking:

  1. Tja, ik kijk sowieso niet naar DWDDrrrrrrrrrr. Veel te oppervlakkig. Elfstedentocht opnieuw uitzenden: wat een armoe. Het lijkt wel of de mensheid in dit land de wezenlijke dingen vooral wil verdringen. Ik vind uw blog overigens onderhoudend, soms amusant maar altijd wel lezenswaardig. Ik kwam op uw blog via de Zuster. Zal even verder berichten via uw email.

    BeantwoordenVerwijderen