donderdag 15 januari 2015

Streetfood

Ik kende die term nog niet, streetfood. Ik las er gisteren over in Het PAROOL. Restaurantjes in trucks, koffiebarretjes op bakfietsen en keukens in oude busjes zijn al enkele jaren in opkomst - initiatieven als het 'Weekend van de Rollende Keukens' en 'Kanen' bij Ten Kate zijn onverminderd populair. Zo leer je elke dag weer wat. Door de rigide regelgeving bestáát streetfood eigenlijk bijna niet bij ons, afgezien van ijs, hotdogs en haring.

Hoe komt het nu dat ik die mogelijkheid van het aanschaffen van streetfood nooit gemist heb? Waarschijnlijk omdat het, zeker binnen de A10, sterft van de café's waar je een tosti of andersoortig broodje kunt kopen. Er zijn shoarmazaken, patatkramen, brooodjeszaken en inderdaad, ja, de onvolprezen haringkar, waar je vaak meer kunt krijgen dan alleen haring. En laten we de Febo niet vergeten! In het winkelcentrum waar ik mijn dagelijkse boodschappen doe zijn meer dan tien gelegenheden waar je een 'snelle hap' kunt aanschaffen. Kun je ook nog droog en uit de zon zitten.

2 opmerkingen: