maandag 8 december 2014

Beschikking

Ik heb een brief ontvangen van B. en W. van Amsterdam. Er valt o.a. in te lezen:

Belangrijk
Deze brief is een beschikking. Hij bedoeld om u te vertellen dat u recht hebt op een scootmobiel  voor gebruik in de woonomgeving.

Je moet beschikkingen van de overheid altijd goed lezen, want voor je het weet doe je iets verkeerd en kun je verder naar een toegekende voorziening fluiten. Als ik gebruik maak van het Aanvullend Openbaar Vervoer kan ik mijn scootmobiel  meenemen. Als ik nu eens naar mijn zusje in Haarlem ga (dat kan nog net met het AOV), mag ik dan met haar de stad ingaan en daarbij mij scootmobiel gebruiken? Haarlem is immers niet mijn woonomgeving. Over een tijdje ga ik met vrienden in Arnhem ergens wat drinken en daarna ergens eten. Uit ervaring weet ik dat lopen van café naar restaurant geen pretje is. Dus dan wil ik ook daarheen mijn scootmobiel meenemen.

Ik ga toch maar eens bellen met de Wmo Helpdesk.

1 opmerking: