zondag 31 augustus 2014

Leef!

Gisteren had de Volkskrant een artikel over de allerlaatste uitzending van ‘Knevel & Van den Brink. Het artikel had ook een link naar die uitzending. Ik klikte daarop. Een van de gasten was Laura Maaskant, die al eens eerder te gast was geweest vanwege het verschijnen van haar boek ‘Leef!’. (Er is ook een website met dezelfde titel.) Laura heeft kanker op verschillende plaatsen in haar lichaam en laat zich niet meer behandelen. Desondanks heeft zij een zeer positieve kijk op het/haar leven en getuigt daarvan. Zij vertelde dat zij veel reacties kreeg van mensen die, door haar geïnspireerd, ook veel moois zagen in allerlei gewone dingen, zoals een cocktail onder een palm in Thailand.

De verleiding om mijn Beggartalk van heden geheel te wijden aan 'Leef!' was bijzonder sterk. Ik heb de verleiding weten te weerstaan.

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen broertje, misschien vind je het onder de gegeven omstandigheden toch een beetje eng om dit boek te lezen. Mijn vriendin Kristin (zij is ook ongeneeslijk ziek net als Laura) vindt het boek een enorme steun in haar dagelijkse bestaan. Ze pakt het vaak even op om weer energie op te doen.
    Zoveel mensen, zoveel bespiegelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt niet eng. Ik heb wel die website bekeken. Ik kan niet zo goed tegen dat optimisme tegen de klippen op.

      Verwijderen
  2. volgens mij heb je wel je hele blog van vandaag aan 'Leef' gewijd, dus de verleiding niet weten te weerstaan, maar misschien begrijp ik iets verkeerd?

    groeten, oehoeboeroe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ik heb vermeden een duidelijk oordeel te geven over boek en website.

      Los daarvan: Long time, no see.

      Verwijderen
  3. zeker, hier alles wel. Was je blog een tijdje 'kwijt' en ik kom je ook nooit meer tegen nu je verhuisd bent. Hier wordt nog altijd flink gecrosst (gisteren mijn 365e boek van dit jaar losgelaten), maar ik beheer dan ook een OBCZ. Dat maakt het releasen wel erg makkelijk.

    groeten, oehoeboeroe

    BeantwoordenVerwijderen