maandag 26 mei 2014

Leuker

Vandaag begin ik met een verrassing: ik schrijf dit niet thuis. Niet meteen ongerust worden: ik ben niet weer eens midden in de nacht naar het ziekenhuis gebracht. Ik ben zaterdag voor een last minutetripje van een week naar Winterswijk gegaan. Ik ga daar een weekje, op een gehuurde elektrische fiets, wat rondfietsen. Langs deze weg zal ik jullie dagelijks op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Achterhoek.

Het is makkelijk een week lang vol te houden dat ik niet thuis ben. Het is immers helemaal niet ongebruikelijk dat ik een week lang, vaak langer, geen familieleden of vrienden persoonlijk ontmoet. Via het Internet kan ik wel wat foto's bij elkaar sprokkelen die ik hier als zelfgemaakt kan publiceren. Met enige knip- en plakwerk kan ik er zelfs een 'selfie' bij doen, met

Ik zit dus helemaal niet in Winterswijk, maar gewoon thuis. In Het PAROOL las ik dat er via Facebook wat op los gefantaseerd wordt over buitenlandse reizen. Niemand post graag op sociale media dat hij een rotdag heeft gehad op werk. Of een foto van een verregende vakantie. Of van een supersaaie avond in de kroeg. Ons digitale leven lijkt mooi, spannend en onvergetelijk te zijn. Dat is geen nieuws. Maar liegen om een beter imago online te creëren, dat gaat verder dan af en toe iets verzwijgen. Er zijn zelfs mensen die dat vijf weken lang weten vol te houden. En wat op Facebook kan, kan natuurlijk ook op een blog. Als je jezelf tenminste interessanter wil maken dan je in werkelijkheid bent. Als ik wat bijzonders te melden heb is dat een ongeluk of een ziekte. Leuker kan ik het helaas niet maken.
x

2 opmerkingen:

  1. Ik had het geloof ik wel geinig gevonden als je dat een week had volgehouden. Was denk ik ook best een leuke en uitdagende week voor jou geworden. Had ook zo maar uit kunnen groeien tot een life-autobiografisch blogverhaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me een zeker blog herinneren over een zekere vrouw die daar heel goed in was ;)

    BeantwoordenVerwijderen