zaterdag 1 maart 2014

Overdaad


Ik ben een groot liefhebber van schaatsen. Er is geen sport waar ik met meer plezier naar kijk (op tv), maar ik moet een bekentenis doen: gisteren ben ik een paar minuten na half negen overgestapt naar het Belgische Canvas, waar de film 'Tirza', naar het boek van Anton Grunberg, werd vertoond.

Dit weekend worden de Nederlandse Kampioenschappen allround en sprint, van zowel de dames als heren gecombineerd. Dat betekende dat er een schier eindeloze reeks van ritten op de 500 m werd gereden. Dat duurde langer dan twee uur. In tegenstelling tot de meeste liefhebbers vind ik de 500 m de minst interessante afstand, maar bij de meeste toernooien  zijn die vrij snel achter de rug. Door die combinatie van mannen en vrouwen en van sprint en allround ontstond er, naar mijn smaak, een overdaad.

Vanmiddag ga ik wel weer kijken want dan wordt de tweede 500 m onderbroken door de 3000 m voor de vrouwen en de 5000 m voor de mannen. De directe uitzending daarvan moet ik op mijn laptop bekijken, want op tv wordt een samenvatting getoond van half negen tot half elf. Gelukkig worden de 10.000 m voor mannen en de 5000 voor vrouwen morgen wel rechtstreeks via de tv uitgezonden.
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten