zaterdag 6 oktober 2012

Merknaam

Bij een van de commerciële omroepen zag ik gisteravond een commercial voorbij komen van een frisdrank die ik nog niet kende. De naam was "Mother Pucker". Het lijkt me niet onmogelijk dat er ergens een aardige mevrouw Pucker rondloopt, die door vrienden en bekenden in de wandeling als 'Mother' aangesproken wordt. Het zou zelfs kunnen zijn dat ze in de loop der jaren een eigen frisdrankje ontwikkeld heeft. "Die moet u gaan verkopen, Mother, daar kunt u rijk van worden!" Toch heb ik het idee dat een copywriter van een reclamebureau de opdracht kreeg voor een frisfrank een naam te bedenken die het goed zou doen bij de jeugd, omdat je er zo 'grappig' op kunt variëren.

De opdracht voor vandaag: bedenk de naam voor een nieuwe Nederlandse frisdrank of snack, met een Nederlandse naam, die net zo 'leuk' is als Mother Pucker.
x

1 opmerking:

  1. Ik vind bitterballen al grappig genoeg, maar die bestaan dus al een poosje ;)

    BeantwoordenVerwijderen