donderdag 20 september 2012

Bijwerkingen

Gisteren schreef mijn huisarts een recept voor mij uit voor 'Champix'. Ik heb de pilletjes, want dat zijn het, meteen bij de apotheek opgehaald, tegen betaling van ruim 50 euro, want ze vallen buiten het pakket dat vergoed wordt. De bijsluiter vermeldt dat het hier gaat om "Medicijnen bij het stoppen met roken". Ja, inderdaad, ik ga het toch maar weer eens proberen, maar dan met een medicinaal steuntje in de rug. Je moet ermee beginnen een dag of veertien vóór de dag waarop je stopt met roken. Ik begin dus over veertien dagen.

Waarom begin ik niet meteen? Volgende week donderdag vertrek ik voor een week naar Karpathos. De bijsluiter vermeldt dat de volgende bijwerkingen kunnen optreden: misselijkheid, slapeloosheid, hoofdpijn en abnormale dromen. Dat lijkt me allemaal niet zo leuk voor een verblijf op een Grieks eiland. Ik heb vrijwel nooit last van bijwerkingen, maar in dit geval neem ik het risico liever niet. Ik neem de eerste pil dus de dag nadat ik teruggekeerd ben uit Griekenland en veertien dagen later zal ik, als alles goed gaat, mijn laatste sigaret roken.

Misschien dat het me op mijn ouwe dag alsnog lukt.
x

4 opmerkingen:

  1. Wow Evert! Dat vind ik onwijs fijn om te horen... Ik zou het echt tof vinden als je zou stoppen met die rare hobby van je. (Kunnen we ook weer eens normaal ergens binnen eten ook ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af Evert. Makkelijk zal het niet worden maar je weet het: als je iets echt wilt en je gaat ervoor, dan doe je het ook. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes! 12 jaar geleden rookte ik mijn laatste sigaret. Acht misliukte pogingen achter de rug bezwoer ik mezelf dat dit de laatste poging zou zijn! En het lukte......na 12 jaar niet roken begin ik de geur zelfs smerig te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig broertje. Hoop dat je geen afkickverschijnselen krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen