donderdag 26 juli 2012

Spelen

Er is geen ontkomen aan: vanaf vrijdag kun je elke dag de hele dag, via de NOS op Nederland 1 naar sport op de tv kijken. Ik heb daar geen bezwaar tegen, want naar sommige sporten kijk ik graag en wanneer je even wat anders wilt zien, is er keuze genoeg op andere publieke en commerciële netten. Ik vind wel dat op de publieke netten de andere zendgemachtigden zich niet met de Olympische Spelen en onze 'helden' moeten bezighouden. De NOS doet immers voldoende. Maar ik vrees het ergste.

Gisteren keek ik weer eens laat naar de tv. Ik viel midden in de Sportzomer van Mart Smeets. Daarna keek ik nog even naar het late Journaal. Ik verwachtte daarna een herhaling van de Sportzomer, zodat ik ook nog even het eerste deel daarvan kon zien, maar nee, er volgde een programma waar ik nooit naar kijk: de Tros TV Show. En jawel hoor; Ivo Niehe moest zo nodig ook nog een graantje van de Olympische Spelen meepikken, dus die ging babbelen met een paar Nederlandse sporters die best eens een medaille zouden kunnen behalen. Hij liet nog even een stukje zien van een vorig programma waarin hij gesproken had met vroegere Nederlandse medaillewinnaars, waaronder de bijna onvermijdelijke Erica Terpstra. Die zullen we, vrees ik, de komende weken nog wel vaker op de buis zien, al is ze al lang geen staatssecretaris meer en  is ze ook geen voorzitter van NOC*NSF meer. Kunnen ze bij de diverse omroepen nou echt niemand anders bedenken die een beetje enthousiast over sport kan doen?
x

2 opmerkingen:

  1. Koop de dvd boxen van The X Files en Fringe en ga die lekker allemaal kijken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je 'n te lage bloeddruk hebt dan is tv kijken op jouw manier nog ,ergens goed voor, groet Tecla

    BeantwoordenVerwijderen