maandag 9 juli 2012

Format

Ik ben geen boer, ik kan niet zingen, dansen of buitengewoon goed koken. Mijn flat is niet aan een totale make-over toe. Is er eigenlijk al ergens een 'format' bedacht, dat mij in staat stelt mee te dingen in een of andere wedstrijd die op prime time op tv wordt uitgezonden? Want het kan niet gek genoeg meer. Bij Talpa willen ze nu kinderen hun eigen pleegouders laten uitzoeken via een tv-show. Het 'excuus' is dan, dat er te weinig pleegouders zijn en dat op die manier pleegzorg positieve aandacht krijgt. In Trouw las ik dat Jeugdzorg hierover samen met Talpa wel wil nadenken.

Ik ben een single 70-plusser. Daar moet iets mee te doen zijn. Vieze oude man die ik ben zie ik de titel van boeiende serie al voor me: "Het groenste Blaadje". Het idee is dan dat diverse 70-plussers (de oude bokken) gaan daten met een stel jonge meiden (de groene blaadjes). De winnaar is uiteindelijk de oude man die erin slaagt een vriendinnetje te vinden met het grootste verschil in leeftijd. Theoretisch moeten natuurlijk die oude bokken vreselijk hun best doen om in de smaak te vallen, maar in de praktijk zal het erop neer komen dat vooral de groene blaadjes in beeld gebracht worden. Die trekken hun leukste kleertjes aan als ze uit eten, of naar de schouwburg gaan, maar een bezoek aan de sauna is uiteraard veel boeiender.

Nu maar afwachten of de ANBO aan het programma wil meewerken. Die vindt het misschien wel een goed idee om positieve aandacht te schenken aan 'de eenzame oudere man'. Alleen de titel zouden ze graag wat anders willen zien: "Het jongste maatje".
x

2 opmerkingen:

  1. Proest!

    Maar wat een onzin, die pleegoudershow. Uitbuiting is dat dus. Van kinderen in dit geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewekdig idee! hoewel ik nooit naar dergelijke programma's kijk zal ik voor deze ( mocht het zover komen) 'n uitzondering maken! Kan ik op jouw deelname rekenen......... ;-)). Tecla

    BeantwoordenVerwijderen