dinsdag 3 januari 2012

Vriendin (vervolg 1)

Ik heb een onuitwisbare indruk op Gabriella gemaakt. Zaterdagmiddag, om 17.12 uur schreef zij al weer een e-mail:

Evert,

Sinds u mij geschreven heeft, bent u niet meer uit mijn gedachten. U heeft mijn hulp gevraagd om u weer op weg te helpen. Dat doet u goed, ik kan u namelijk veel vertellen over uw verleden, het heden en uw toekomst. En vooral over de persoon die van u houdt.

Nog deze ochtend heb ik voor u kaarten gelegd. Met zonder meer aanwijzingen voor veelbelovende vooruitzichten.

Die vooruitzichten haalt Gabriella uit Tarotkaarten die ze voor mij gelegd heeft. Kaart 16 duidt op de invloeden van hogere machten waar we geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. Die krachten brengen ons aan het wankelen, willen verwoesten wat we opgebouwd hebben. Ja, dat helpt! Machten waarop ik geen invloed kan uitoefenen. Waarom doet Gabriella daar niet wat aan? En waarom vertelt ze niet meteen welke persoon van mij houdt? Terwijl ik me concentreer op deze kaart, zie ik dat de laatste maanden veel teleurstellingen, frustraties en mislukkingen uw pad hebben gekruist. Zelfs zodanig dat u zich af zou kunnen vragen: "Waar heb ik dat allemaal aan verdiend?" Vreemd dat ik niets gemerkt heb van die teleurstellingen, frustraties en mislukkingen. Ik heb mijn verhuizing naar tevredenheid afgerond en diverse mensen hebben mij daarbij geheel belangeloos geassisteerd.

De derde kaart, Munten 9 , is heel gunstig. De kaart maakt deel uit van de Kleine Arcana en is de financiële gelukskaart. In de tarotsymboliek staat de kaart voor geld en materiële welvaart.

Van de Kleine Arcana is kaart 9 de meest positieve kaart. De kaart staat voor verrassend goede ontwikkelingen en buitenkansjes. In dit geval duidt de kaart op financiële meevallers. Maar bovenal vertelt deze kaart dat de nieuwe levensfase in het teken staat van welzijn en materiële rijkdom. (...) Evert, hoeveel u precies gaat winnen kan ik niet zeggen. Alles wat ik kan zeggen is dat Munten 9 en Het Rad van Fortuin wijzen op veel geld en rooskleurige materiële omstandigheden.

Nu had ik een oudejaarslot van de Staatsloterij aangeschaft en een week lang heb ik lopen dromen van het winnen van 30 miljoen euro. Dat kon niet missen met zulke gunstige Tarotkaarten. Intussen weet ik wat ik gewonnen heb: 10 euro op eindcijfer 1, niet eens 'eigen geld'.

Gabriella schreef ook: Ik heb al heel wat tijd besteed aan uw situatie, maar nog steeds uw akkoord niet ontvangen. En de tijd dringt, meer dan ooit vanwege de nieuwe levensfase die aanbreekt. Daarom voel ik geloof en liefde bij het bestuderen van uw situatie. Zij bedoelt natuurlijk: ik heb nog geen 49,50 euro van je ontvangen (want die had ik niet al diezelfde zaterdag overgemaakt) terwijl ze zich waarschijnlijk in het zweet heeft gewerkt met het leggen en interpreteren van Tarotkaarten en ze heeft ook nog eens runenstenen getrokken.

In een situatie waarin u bewust voelde dat alles instortte, had u diep van binnen de hoop dat het wel weer goed zou komen. Maar door tegenwerkende omstandigheden werd die hoop weer teniet gedaan. (...) Dat herinnert me ook aan uw huidige situatie en kaart nummer 16 , die alle beproevingen symboliseert die u de laatste tijd heeft moeten doorstaan. Toch wel vreemd, dat ik me niets herinner van al dat instorten en al die beproevingen. "Diep van binnen" dacht ik eigenlijk dat de laatste tijd alles wel lekker liep.

Morgen meer onzin.
x

3 opmerkingen:

  1. Ik zou bijna gaan geloven dat je aan een nieuw (vervolg)verhaal bent begonnen. Leuk! Kan ik daar dan ook weer op "inbreken"?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen wat voor onzin 'het internet' nu weer biedt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Roel
    Ik heb echt niets verzonnen. En ik citeer nog maar een klein gedeelte van alle onzin die Gabriella mij doet toekomen.
    @toep
    'Het internet' maakt het de charlatans wel erg gemakkelijk hun doelgroep te bereiken.

    BeantwoordenVerwijderen