zondag 23 oktober 2011

Spoken

Midden in de nacht werd ik wakker doordat op de deur, die leidt naar de hal die ik met de bewoners van twee andere flats deel, geklopt werd. Ik ging mijn bed uit en keek even door dat 'oogje' in de deur. Ik zag geen buurman of -vrouw die hulp behoefde. Voor alle zekerheid keek ik nog even of er wellicht iemand op een van de balkondeuren had geklopt. Daar bevond zich ook niemand.

Ik had het kunnen weten. Het is gewoon een nieuw spookgeluid. Het is namelijk, in mijn vorige woning al diverse malen voorgekomen dat ik wakker werd door het geluid van de telefoon of de deurbel. En dat niet alleen in het holst van de nacht, het gebeurde ook wel als ik 's middags een dutje deed. Vaak wist ik dat het niet 'echt' was, omdat ik het mechanische gerinkel hoorde van een ouderwetse telefoon of deurbel, maar minstens zo vaak was/leek het op het elektronisch geluid dat door de eigentijdse telefoons en deurbellen wordt voortgebracht.

Het zijn dus duidelijk 'spookgeluiden', maar ze hangen nooit samen met een droom, tenzij je het horen van zo'n geluid een droom kunt noemen. Dromen schijnen, volgens sommige mensen, iets te betekenen. Is er iets, bijvoorbeeld mijn onderbewuste, dat mij 'bij de les' wil houden of ergens op wil attenderen? Er zijn altijd wel klusjes die ik zou moeten doen, maar nog even uitstel. Gaat het daarover? Ik houd niet van dingen die alleen 'verklaard' worden door mediums. Ik heb eens bij wijze van test een medium geraadpleegd. Voor zover nodig was mij duidelijk geworden dat mediums charlatans zijn. Het lijkt me wel interessant de herkomst van de spookgeluiden ook eens aan een internetmedium voor te leggen. Die zal ongetwijfeld zeggen dat iemand uit mijn verleden contact met mij zoekt. Ik zal jullie op de hoogte houden.
x

1 opmerking:

  1. De meeste dromen vergeet je, dus ik denk dat je we degelijk hebt gedroomd dat er iemand klopte.

    Je kent mijn mening over auralezers, tarotkaarten en aanverwante artikelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen