dinsdag 17 mei 2011

Overgang

Een van de eerste dingen die ik 's ochtends doe is klikken op 'BERICHT PUBLICEREN', zodat mijn trouwe lezers kunnen lezen wat ik de vorige dag al geschreven had. Ik controleer nog even op typefoutjes. Soms wijzig ik nog wat, of voeg ik nog wat toe. Vanochtend stelde ik vast: ik heb nog helemaal niets. Vergeten? Nou, nee. Gisteren werd ik afgeleid. Ineens vertelde mijn eigen website - www.beggar.nl - tijdelijk niet bereikbaar te zijn. D.w.z.: dat vertelde XS4ALL. KPN, sinds jaar en dag mijn provider, zij het eerst onder andere namen als PLANETINTERNET, WXS en PLANET, heeft zijn hostingactiviteiten overgedaan aan XS4ALL, dat overigens een volle dochter van KPN is. Dat was een jaar geleden al aangekondigd, toen zou het 'binnenkort' gebeuren. Maar vorige week kreeg ik dan twee brieven van XS4ALL, één met een gebruikersnaam, één met een wachtwoord, die ik vast, 'vooruitlopend op' zou kunnen invoeren.

Ze slagen er altijd weer in procedures zo onduidelijk mogelijk te beschrijven, dus ik belde met een speciaal telefoonnummer. Ik liet mij voorzeggen en na korte tijd waren die gegevens ingevoerd. Op mijn vraag wanneer alles geëffectueerd zou worden, kwam als antwoord dat dit tegen 1 juni het geval zou zijn. Daar zou ik nog een brief over krijgen.

Je begrijpt het al: die brave jongens en meisjes hebben wat uit hun hoofd geleerd en verder weten ze niets. Toen ik geconstateerd had dat mijn website onbereikbaar was, belde ik weer met dat nummer. "O, dan bent u zeker als een van de eersten overgegaan." Ik word niet meer kwaad, want die jongens en meisjes van het callcenter kunnen er ook niets aan doen. In de loop van de middag was mijn site de ene keer wel, de andere keer niet bereikbaar. Dat houdt me dan bezig en ja, dan komt er niet zo veel van digitale kranten lezen. Vandaar.
x

1 opmerking: