Sinds ongeveer een week is de 'hosting' van mijn website www.beggar.nl door KPN overgedaan aan xs4all, overigens een volle dochter van KPN. Zoals te verwachten viel, leidde dat tot veel contact met de helpdesk van xs4all, omdat mijn meestgebruikte e-mailadres (evw@beggar.nl) nu eenmaal gekoppeld is aan mijn website. Uiteindelijk werkte dat tot tevredenheid.
Toen kwam het volgende probleem. Je wilt wel eens een nieuwe of gewijzigde pagina naar je website uploaden. Daarvoor gebruik ik al jaren een programma dat ik gratis kon downloaden: WS_FTP. Dat werkte niet meer na de overgang naar xs4all. Ik belde dus met de 'Migratiedesk' van xs4all. Die vertelde mij dat ik voor het uploaden een ander programma moest gebruiken: WinSCP. Dat kun je ook gratis downloaden, dus dat had ik gauw geïnstalleerd. Ik wilde iets uploaden en je begrijpt het al: dat lukte dus niet.
Ik belde weer met de Migratiedesk. Ik heb geruime tijd aan de lijn gehangen met een zeer hulpvaardige jongeman. We hebben van alles geprobeerd, maar het lukte niet. Hij zou het intern eens nagaan en zou me terugbellen. Dat deed hij keurig vóór het afgesproken tijdstip. Er was inderdaad een probleempje bij xs4all. Daar zouden ze aan gaan werken. Ik kon het af en toe eens proberen. Eventueel zou hij me maandag weer terugbellen.
Ik bleef het proberen, maar er werd niets geüpload. Ik kreeg niet eens verbinding. Ik was daar niet blij mee. Ik zin dan op andere mogelijkheden. Ik opende mijn vertrouwde WS_FTP-programma, vulde op de daarvoor bestemde plekken dingen in die ik bij WinSCP zou moeten invullen en wat gebeurde er? Ik had verbinding en kon bestanden uploaden. Ik heb nog maar even met die Migratiedesk gebeld en gezegd dat ze wat mij betreft niet verder hoefden te zoeken en welke oplossing ik had gevonden.
Nou ben ik alleen benieuwd of die hulpvaardige jongeman mij morgen nog belt.
x
Geert Jan Darwinkel – Shut up and Drive
15 uur geleden
voornaamste is dat je weer alles kunt uploaden.
BeantwoordenVerwijderen