zondag 26 december 2010

Netjes

Dit las ik net in Trouw:

Beste Beatrijs,

Tijdens het klassieke zondagochtendconcert in het Concertgebouw zitten hoofdzakelijk oudere, nette Amsterdammers te luisteren naar een in stijlvol zwart gekleed orkest. Een aanzienlijk deel van de aanwezigen heeft geen enkele moeite gedaan om zich netjes aan te kleden. Onlangs zat ik achter iemand met een gestreept voetbalshirt aan, terwijl velen in trui en kampeerbroek gekleed waren. Ook zag ik iemand in geruit hemd met rode bretels. Dit stoort me en ik word erdoor afgeleid. In het buitenland ziet het publiek in een concertzaal er altijd veel netter uit. Wat is uw advies aan de culturele Amsterdammer?

Een aantal l keren per jaar zit ik dus aanstoot te geven en iemands plezier te vergallen, want ik bezoek het Concertgebouw in spijkerbroek (andere broeken heb ik niet) en, afhankelijk van het seizoen, een sweater of een poloshirt, die overigens geen opvallende kleuren of dessins hebben. Ik vind dat ik een netjes geklede, culturele Amsterdammer ben. Daarnaast ben ik een tolerante Amsterdammer, die anderen niet wil voorschrijven wat de juiste kleding bij welke gelegenheid is. Ik ga naar het Concertgebouw voor de muziek, niet voor een modeshow.
X 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten