Jan met de pet gaat naar een prostitué. De beter gesitueerde schakelt de diensten van een escortbureau in om aan zijn gerief te komen. 'Society Service' is zo'n escortbureau. Trouw meldt dat de clientèle van dit bureau gedurende de ramadan voor 40 procent uit moslims bestond, tegenover 13 procent in een 'gewone' maand. Het baseert zich hierbij op de gegevens van cliënten/zakenreizigers uit Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten, India en Marokko.
Vorig jaar rond deze tijd schreef ik hier al eens dat, net als vele christenen, ook aardig wat moslims de religieuze regeltjes niet altijd even nauw nemen: ze drinken alcoholische dranken en eten tijdens de ramadan tussen zonsopgang en - ondergang. Het is dus niet verwonderlijk dat ook de seksregeltjes wel eens aan de laars gelapt worden. Marike, de eigenaar van 'Society Service' zegt: "Ik denk dat ze hun zakenreis zo plannen dat ze tijdens de ramadan in Nederland zitten. Anders kan ik de stijging ook niet verklaren."
We zien dus dat een zakenman bij zijn planning met van alles rekening moet houden, niet alleen met de beoogde zakelijke resultaten, maar ook de tijd van het jaar en de speciale regels die tijdens een bepaalde periode van kracht zijn. Het overtreden daarvan is in het buitenland wat makkelijker dan in eigen land. Nu dacht ik dat het eten en drinken na zonsondergang tijdens de ramadan zoveel mogelijk gebeurde in de kring van familie, vrienden en bekenden. Er zijn er dus ook die er de voorkeur aan geven zich in het gezelschap te bevinden van een onbekende maar aantrekkelijke dame.
Wat ik met het bovenstaande wil zeggen? Moslims zijn net mensen.
x
Twee keer Tom Poes
15 uur geleden
Nee toch? Wat een verrassing...
BeantwoordenVerwijderen