zaterdag 19 december 2009

Bezwaren

Op 18 december 2008 citeerde ik hier de Volkskrant: De huidige inrichting van het plein schiet tekort, verklaarde wethouder Maarten van Poelgeest van Ruimtelijke Orde dinsdag, bij de presentatie van de nieuwe visie voor het plein in het stadsdeel Oud-Zuid. Dat 'plein' is het Museumplein dat à raison van meer dan 70 miljoen euro verder moest worden opgestoten in de vaart der volkeren.

Op 10 september 2008 citeerde ik ook uit de Volkskrant: Met werk en openbaar vervoer voor de deur is de auto niet nodig. Het zal een enorme verbetering opleveren voor het milieu’, aldus van Poelgeest. Ik voegde daaraan toe: "Dat is dus Maarten van Poelgeest, de Amsterdamse wethouder van Ruimtelijke Ordening die in de Volkskrant aan het woord wordt gelaten over de 'Zuidas'. Bij dat project moet er veel moois gebeuren op het gebied van kantoren- en woningbouw en het overkappen van de snelweg en het spoor van tram, trein en metro."

Afgelopen dinsdag schreef ik hier: "Politici laten graag 'iets indrukwekkends' na." Uit Het PAROOL van gisteren blijkt dat Maarten van Poelgeest er uiteindelijk ook achter is gekomen: "Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Ik citeer: Wethouder Maarten van Poelgeest (Ruimtelijke Ordening) neemt een drastische maatregel vanwege de sterk verslechterde financiële situatie van Amsterdam: er mogen alleen onder strenge voorwaarden nog grote uitgaven worden gedaan voor projecten als de Zuidas. Dat Museumplein zou ik ook maar op een laag pitje zetten.
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten