woensdag 4 november 2009

Tendentieus?

In de Volkskrant lees ik dat er in Engeland commotie bestaat over de hoge prijzen van de trein. De langste treinreis (zie hiernaast) kost meer dan 1000 euro. Ja, wacht even! Dat is wel 1e klas. Ik heb ook even gekeken op de desbetreffende Britse website en daar kom ik uit op een prijs van 108 pond, dat is 120,19 euro. Dat is echt dezelfde reis, want je doet er 20 uur over, o.a. omdat je ergens een overstaptijd hebt van 90 minuten. Ben ik nou gek of zijn de Britten dat?
x

3 opmerkingen:

  1. Je kunt in Engeland inderdaad vrij voordelig reizen met de trein, als je, net als bij vliegen, ruim van te voren boekt. Maar je kunt je ook blauw betalen wanneer je 'gewoon' aan het loket aanklopt en om een enkeltje vraagt voor de volgende trein.

    Ik heb al eens in Engeland een treinkaartje gekocht dat duurder was dan mijn retourvlucht. Dat was al meer dan tien jaar geleden, voor lowcostcarriers en voor British Rail prijsdifferentiatie in den extremis had doorgevoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had 'een reisje geboekt' voor volgende week dinsdag. Is dat "ruim van tevoren"?

    BeantwoordenVerwijderen