vrijdag 6 november 2009

Kleinkind

Vanmiddag vroeg mijn zoon Marten of ik thuis was. Dat was ik en hij kwam even langs. Hij vertelde me dat ik opa word. Mijn eerste kleinkind is in de maak en dat is echt een heerlijk gevoel. Ik ben zo ongelofelijk gelukkig. Tegelijkertijd slaat ook een tikkie zorg om mijn hart. Ik ben erin geslaagd om onze twee kinderen onbeschadigd door hun jeugd heen te loodsen en ze voor te bereiden op hun eigen leven. Nu komt er een kleinkind aan en begint het kindercircus opnieuw. Het zou mij niets verbazen als een kleindochter of -zoon een grotere "zorg" oplevert dan een dochter of een zoon. Nou, die grotere zorg zal ik, daar waar die van mij gevraagd wordt, leveren! Mozes kriebel, mijn kind krijgt een kind. Hoe trots en blij kan je zijn? Alhoewel, vanaf juni volgend jaar doe ik het met oma...

4 opmerkingen:

  1. Om te beginnen: mijn gelukwensen voor de aanstaande ouders en grootouders! Dan heb ik nog een vraag: hoe trots en blij kan je zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd! Hartstikke leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook van mij van harte. Maar één ding wil je wel meegeven: maak je niet teveel zorgen. Je bent opa en daar moet je van genieten. Je bent niet de eerste verantwoordelijke in de lijn der verzorgenden. Wel de lusten maar niet de meeste lasten. Geniet daarvan!

    BeantwoordenVerwijderen