Een krantenkop die gistern zowel door de Volkskrant als door Het PAROOL werd gebeuikt: De flagshipstore rukt op in Amsterdam. Het PAROOL legt uit wat we onder flagshipstores moeten verstaan: grote winkels waar de merkbeleving voorop staat. Mooi eigentijds woord, 'merkbeleving'. Nou ga je natuurlijk niet naar Albert Heijn om het merk Euroshopper te beleven. Dat kan trouwens binnenkort niet meer want Euroshopper wordt AH Basic. Volgens mij valt daaraan ook weinig te beleven. Belangrijkste kenmerk immers van deze merken is hun lage prijs en bij 'beleven' denk je toch meer aan Prada en Gucci. Eerlijk gezegd vind ik H&M, die een flagshipstore gaat openen in het voormalige gebouw van de Bonneterie aan het Rokin, al op het randje. Ik meen me te herinneren dat ik zelf wel eens iets bij H&M gekocht heb en ik heb echt niets met dure merken waaraan iets te beleven valt. Of wordt dat een H&M voor rijke mensen?
Rincon de la Vieja
1 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten