zaterdag 19 januari 2013

Afspraak

Ik heb een bloedhekel aan afwassen. Ik laat mijn afwas dus altijd enkele dagen op mijn aanrecht cumuleren tot het zelfs mij teveel wordt. "Koop dan een afwasapparaat." werd mij vaak geadviseerd, maar dat vond ik voor een man alleen wat overdreven. Vorige week vrijdag ben ik overstag gegaan en heb ik bij de naburige BCC een afwasapparaat gekocht, van AEG, met A-label, dus niet vreselijk milieubelastend. Ik betaalde ook voor bezorging en aansluiting.

Het aardige van BCC is dat je een dag voordat ze komen een berichtje per sms krijgt waarin de periode van twee uur wordt vermeld waarbinnen ze zullen arriveren. Je hoeft dus niet een hele dag thuis te blijven. Met behulp van je ordernummer kun je die bezorgtijd ook op de website van BCC zien. Dat deed ik donderdag en zag dat de bezorgtijd overlappend was met de tijd die ik bij de fysiotherapeut zou zijn. Dat leek me niet handig dus ik verzette de bezorgtijd naar zaterdag.

Vrijdagochtend vroeg werd er aangebeld. Inderdaad: BCC met afwasapparaat. Ze waren aan de vroege kant dus ik liet ze maar bovenkomen. Helaas konden ze het apparaat niet aansluiten. Daarvoor hadden ze, in verband met afstand tot de afvoer, een extra stuk slang nodig, dat ze niet bij zich hadden. Ze zouden dat doorgeven en ik zou binnen anderhalf uur gebeld worden voor een nieuwe afspraak. Tegen het eind van de middag was ik nog niet gebeld, dus ik keek maar weer eens op de website. Daar stond een bezorgtijd voor vandaag vermeld. Ik zag ze al met een tweede apparaat voor de deur staan en besloot nog maar eens te bellen. Nee, er zou niets bezorgd worden, maar voor een afspraak voor het aansluiten moest ik weer iemand anders hebben. Ik zou vóór acht uur 's avonds gebeld worden. Dat gebeurde dus niet. Moet ik straks weer bellen. Een van de "De 6 beloften van BCC": "Altijd de beste service". Ik wacht vol spanning af.
x